Natuurlijk is tegenwoordig uitgeven altijd een multimediaal concept, maar nog steeds is een gedrukt magazine één van de meest effectieve manieren om doelgroepen een boodschap toe te dienen. Met name sponsored magazines en hardcore special interest bladen zullen hun rol in de communicatiemix blijven vervullen.

Andersom denken

Veel uitgeefconcepten beginnen met een redactioneel idee van waaruit nagedacht wordt over een bladformule. Vervolgens wordt gekeken naar de potentiële doelgroep en maakt men een kostenanalyse. De begroting wordt dan uiteindelijk sluitend gemaakt aan de inkomstenkant door het opvoeren van een bedrag uit advertentie inkomsten.

Wij draaien de zaak om. Eerst kijken we aan de inkomstenkant naar de mogelijkheden. Welke doelgroep is er en zijn er mogelijkheden om daar inkomsten uit te genereren? Welke mogelijkheden zijn er op de advertentiemarkt en wat zijn dan de prognoses? Vervolgens stellen we een uitgeefplan op dat gebaseerd is op realistische inkomsten en uitgaven. Pas daarna wordt een redactionele formule en de vormgeving vastgesteld.

Ervaring

Al meer dan vijfentwintig jaar zijn wij voor diverse organisaties gedelegeerd of risicodragend uitgever van hun magazines en de daarbij behorende online activiteiten. Met onze eigen sales afdeling zijn wij in staat om voor uw uitgaven maximale advertentie-inkomsten te genereren. In onze vormgeefstudio zijn de afgelopen jaren al tientallen magazines ontworpen, gerestyled en vormgegeven. Een projectmanager bewaakt de voortgang en alle deadlines.

Kijk hier voor ons actuele bladenpakket. Wilt u meer weten over de mogelijkheden om ook voor uw organisatie een tailormade magazine te laten maken dan zijn wij graag bereid u te adviseren.