Project omschrijving

Uw doelgroep

De jaargids wordt verspreid onder de leden van wandelverenigingen aangesloten bij de KNBLO-NL en onder de sportief wandelaars aangesloten bij de Atletiekunie. Daarnaast ontvangen de leden van NWB (Nederlandse Wandelsport Bond) een exemplaar. De totaal gedrukte en verspreide oplage is daarom 62.000. Uit recent lezersonderzoek blijkt dat de wandelaar graag buiten is, fit en vitaal wil blijven, 60% fietst naast het wandelen en 75% wandelt voor de natuurbeleving. De gemiddelde leeftijd is 59 jaar.

De redactieformule

Alle wandelverenigingen geven tot medio van het lopende jaar hun tochtgegevens door, die verwerkt worden tot een jaarkalender. Gebundeld telt de jaargids ruim 300 pagina’s met tochtinformatie. Voorin de jaargids komt wat algemene informatie. De kracht van de jaargids is het handige rugzakformaat, waardoor de gids een heel jaar lang meegaat en als almanak geraadpleegd wordt.

De commerciële mogelijkheden

Voorin de jaargids publiceren we naast de algemene informatie ook een hoofdstuk ‘Hiking Guide’, met wandeltips & producten, overnachtingen, kortingsbonnen en nog veel meer. Het is mogelijk hieraan deel te nemen via een advertentie, een wandeltip, of het plaatsen van een kortingsbon. Mocht je op zoek zijn naar specifieke maanden waarin je het product onder de aandacht wil brengen, dan kan dat gemakkelijk door een advertentie te plaatsen bij een specifieke maand of evenement in de kalender.

Speciaal voor de reisbranche is er een combinatie mogelijk tussen advertentie in de jaargids en banner op www.wandel.nl of in de Landelijk Wandelprogramma nieuwsbrief. De nieuwsbrief wordt maandelijks verstuurd naar 20.000 mailadressen. De website www.wandel.nl genereert maandelijks 30.000 unieke bezoekers (peildatum juni 2013). Voor de online mogelijkheden in de nieuwsbrief of website zie onderstaande mediakit.